Vrolijke bloemenkrans

Bijna Pasen, we zijn al druk bezig met eitjes uit te blazen om ze te decoreren en te schilderen en versieren, maar wat doe je met de lege eierkartons Je kan er een vrolijke bloemenkrans van maken. Zo'n krans is snel gemaakt en heel leuk om samen te maken met de kinderen, ze zullen de taak van het schilderen graag op zich willen nemen. 
Wat heb je nodig:
  • lege eierkartons
  • schaar
  • acryl verf
  • lijm
  • een stuk karton
  • papier (optioneel)

Hoe maak je het:


Knip verschillende vormen van bloemen uit de bakjes voor de eitjes.
Van het deksel knip je blaadjes en bloemkelkjes.
Schilder alles in verschillende kleuren.
Knip een krans uit het stuk karton. Beplak deze met papier of je kan hem ook schilderen.
Plak nu de kelkjes in de bloemen, en plak alles op de krans.
Een tutorial in beeld vind je hier

Ziehier het resultaat, een vrolijke bloemenkrans uit recyclage materiaal. Ik heb hem alvast aan de voordeur gehangen. Kom je toevallig voorbij deze deur, spring dan gerust eens binnen. Altijd welkom!

7 comments:

  1. Wat een kleurrijke krans, erg leuk idee! Je voordeur ziet er uitnodigend uit, het is binnen vast ook heel gezellig! :-) Een fijne dag, liefs Marieke

    ReplyDelete
  2. Wat een zeer leuke en vrolijke krans zeg.
    Lieve groet Hester

    ReplyDelete
  3. he dat is wel een leuk idee! en simpel om te doen ^^ tof tof!

    ReplyDelete
  4. Anonymous3/14/2013

    enorm leuk is de krans

    lieve groet jenneke

    ReplyDelete
  5. o dat ziet er lief uit. En ik zit te bedenken dat dit misschien nog wel eens een activiteit zou kunnen zijn voor mijn kleuter die niet zo van knutselen houd helaas. Een beetje schilderen vind die wel leuk. We gaan het eens proberen!

    ReplyDelete
  6. Dat ziet er lekker vrolijk uit, kan me voorstelling dat dit erg leuk is voor kinderen!! Hier zijn ze vast heel trots op! Leuk idee hoor, misschien ga ik het ook wel maken met mijn kleintjes!!

    Groetjes
    Miriam
    't Bezige Bijtje

    ReplyDelete
  7. Wat een leuk idee! Heb net al mijn doosjes weggegeven, maar zal de nieuwe vanaf nu maar bijhouden!

    ReplyDelete

 

Flickr Photostream

Follow Me on Pinterest

Twitter Updates

Follow on Bloglovin

Meet The Author